zondag 7 december 2014

Avond 3 28 november 2014 Heiligheid

Avond 3 28 november 2014 Heiligheid
We bespreken eerst wat we de vorige keren hebben besproken. De onzichtbare God en loon en genade. God geeft Zijn eigen Zoon zodat wij zijn kinderen zouden worden. Het thema van de vorige keer was: Jezus stierf die dag en droeg voor mij de straf. Ik leg weer een papieren bloem in het water. Nu met de tekst: "Jezus is voor mij gestorven, nu ben ik in God geborgen"

Vandaag gaat het over heilig zijn. We bespreken het woord. Wat betekent het. Schoon, zuiver, apart van de anderen, anders zijn. Volledig schoon zijn van verkeerde dingen.

We doen een spel. We moeten met blote voeten lopen over een pad met maïzena en daarna in een schoon vierkant stappen. Wie kan dat zonder het vierkant zo min mogelijk vies te maken?



Hierna lezen we het verhaal van Mozes. Exodus 3:1-6 Waarom deed Mozes zijn schoenen uit? Ze waren te vuil om heilige grond aan te raken. Wat betekent het om heilig te zijn? Apart gezet zijn van alles wat vuil is. Gods kracht en volmaaktheid was te overweldigend voor Mozes. Toch mogen wij bij God komen door het offer van Jezus. We timmeren een kruis en praten over het offer van Jezus. Hij kreeg de straf voor onze fouten en gaf ons Zijn heiligheid.
We dragen het kruis naar het poederpad en leggen het over de maïzena. Nu kunnen we met schone voeten in het schone vak komen. Je kan het kruis vergelijken met een brug om bij God te komen. We zijn nu opnieuw verbonden met God. We bekijken een filmpje van het kruis als brug. 't is helaas in het Engels maar het is wel te begrijpen. Het filmpje kan ik helaas niet meer vinden maar deze is ook goed.


We lezen Johannes 14:6
Door ons geloof in Jezus komen wij tot God. Het is beloofd. Ik geeft de kinderen een envelop waarin ik beloof om deze week muffins met ze te versieren. Denk je dat ik dat doe? Waarom? Jullie krijgen een cadeau wat je niet hebt verdiend en omdat je weet dat ik van jullie houd weet je dat ik het ook zal doen. We lezen Ef 2:8-9 God geeft ons het cadeau van eeuwig leven. We hoeven alleen te vertrouwen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...