zondag 12 oktober 2014

20 oktober 2013

2. Tienerdienst 20 oktober 9:30

Thema: De wereld draait om God.
"Wat moet ik doen om in de hemel te komen?" (Het verhaal van de rijke jongeling)

Met wat moeite de beamer aan de praat gekregen. Als de tiener zitten heten we ze welkom en leggen het thema uit. We beginnen met een spel.

Rijkdom vasthouden.
Water estafette: 2 teams. Allebei de teams hebben een emmer water met een spons. Het is de bedoeling om zoveel mogelijk water aan de overkant in de lege emmer te krijgen. Na 2 minuten bekijken we wie het meeste water heeft overgebracht. Dit team krijgt een zakje nep geld.

We hebben een werkblad met kreten als geld, kerk, familie, vrienden etc. Ieder krijgt een bakje smarties en moet bij de kreten die ze het belangrijkst vinden smarties neerleggen. We bekijken de uitslag en praten er even over na.

We bekijken het filmpje van de rijke jongeling van Ben Ketting. en praten na elk stukje even na, naar aanleiding van de vragen die de rijke jongeling stelt.
1.   - Je gaat dood maar waar ga ik dan naar toe?
      - Naar de hemel hoe kom ik daar?
      - Wat heb ik in de hemel nog aan wat ik op aarde had?

2. Ontmoeting met Jezus en Zijn antwoorden
      - Steel niet etc..
      - Doe alles weg en VOLG MIJ, Wat houdt dat in Jezus volgen in deze tijd?
      - Hoe gevaarlijk is bezit en geld volgens jou?

We doen een spel Pim, Pam Pet met vraag kaartjes. Het kaartje waar het pijltje bij blijft stilstaan moet je pakken en je mag kiezen. Zelf het antwoord geven of iemand anders kiezen. Wat wil je echt niet kwijt?, Wie speelt er een hoofdrol in je leven?, Wat vind je het allerbelangrijkste in je leven?, Wat wil je dat de mensen zich van jou herinneren?, etc.



We kijken nog grappig mi mi filmpje en gaan elk ons weegs.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...