zondag 12 oktober 2014

5 april 2013

10. Rock Solid 5 april 2013 (Liefde)

Thema: Liefde is....(de uitnodiging was via een Halmark ekaartje over liefde)
We hebben de ruimte versierd met posters van liefde is... Hartjes en roosjes. We hebben snoepjes in de vorm van hartjes. Het is wel duidelijk zo waar het vanavond over gaat.
 




















Na welkom en hapje en drankje. Gaan we een spel doen "dizzy of love. . Er zijn twee groepjes.Er ligt een hartje op de grond waar 1 persoon per groep 10 tellen om heen moet rennen met zijn hand op het hartje. Daarna krijgen ze een hartvormig snoepjes waar ze met de woordjes die erop staan een gedicht moeten maken.

We hebben liefde is... kaartjes en per groepje mogen ze een kaartje en uitbeelden. Het groepje dat het antwoord raadt krijgt een hartje. Groep met de meeste hartjes heeft gewonnen.

Daarna gaan we met elkaar in gesprek over echte liefde en maken een top 5. Familieliefde, liefde voor dieren, verliefdheid, naastenliefde etc. Er zijn verschillende soorten liefde die ons met elkaar kan verbinden.
We bekijken een film over Gods liefde voor ons. Wist je dat God zelfs een tattoo heeft met jouw naam?

 

 We lezen Jesaja 41: 9-10
Jij bent mijn dienaar, jou heb ik gekozen, ik heb je niet afgewezen. 10 Wees niet bang, want ik ben bij je, vrees niet, want ik ben je God. Ik zal je sterken, ik zal je helpen, je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand.
1Joh 3:1 Bedenk toch hoe groot de liefde is die de Vader ons heeft geschonken! Wij worden kinderen van God genoemd, en dat zijn we ook

God houdt van jou. Wat is jouw antwoord op Zijn liefde?

We sluiten af met gebed en doen nog het spaghetti spel. In tweetallen in spaghetti in de mond en naar de overkant lopen. Dat valt niet mee want de spaghetti breekt sneller dan je denkt. Liefde is breekbaar

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...