zondag 12 oktober 2014

11 februari 2013

7. Rock Solid 11 februari 2013 (Jezus volgen)


Thema: Het voorbeeld van Jezus volgen




Na de cola, de koekjes gaan we beginnen met een spel. Iemand moet met een WC rol helemaal ingepakt worden. Als de WC rol is afgerold dan staat er het thema van de avond op. Navolgen of voorbeeld volgen. We bekijken een film van een vader en zijn gehandicapte zoon waar hij alles voor over heeft en met deze zoon een triatlon loopt.






Hierna krijgen de jongens drie voorbeelden te horen en kiezen is dit goed of slecht om na te volgen. Hierna laten we via een filmpje de voetwassing van Jezus van Jezus zien. Hij geeft ons een voorbeeld. 3 ‘Jullie zeggen altijd “meester” en “Heer” tegen mij, en terecht, want dat ben ik ook. 14 Als ik, jullie Heer en jullie meester, je voeten gewassen heb, moet je ook elkaars voeten wassen. 15 Ik heb een voorbeeld gegeven; wat ik voor jullie heb gedaan, moeten jullie ook doen. 16 Waarachtig, ik verzeker jullie: een slaaf is niet meer dan zijn meester, en een afgezant niet meer dan wie hem zendt

Jezus vergeeft.
Jezus zoekt mensen op die anderen liever links laten liggen.
Jezus luistert naar wat God te zeggen heeft.
Jezus zoekt steeds Gods aanwezigheid.
Jezus aanbidt God en eerst Hem.
Jezus gaat recht op zijn doel af.
Jezus is eerlijk en vecht voor de waarheid.
Jezus vecht tegen het kwaad en houdt niet van oneerlijkheid.
Jezus geeft hoop.
Jezus is vol vreugde omdat Hij weet dat er zoveel mooie dingen op ons wachten in de Hemel.
Jezus houdt vol tot het einde.




Hierna nog een spel. Met je voeten in een bak yoghurt een lolly proberen te pakken. Hierna de voeten wassen. En zo is de avond alweer voorbij.






















Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...